Mihai Vasile

Mihai Vasile este absolvent al Masterului de Educație, Globalizare și Dezvoltare Internațională la Universitatea Cambridge și membru fondator, cât și cercetător asociat, al Institutului pentru Solidaritate Socială. Este doctorand în Științe Politice la Universitatea Babeș-Bolyai, co-fondator al Asociației Politeia, alături de care implementează de șase ani proiecte educaționale și sociale în jurul unei școli și a unei comunități defavorizate din Ilfov. 

Editorial. Cercetătorul în științele educației Mihai Vasile: „Poți să ai cel mai bun plan - cadru, dacă profesorii nu sunt bine pregătiți, nu se va vedea o mare diferență”

de Mihai Vasile. Foto: Eli Driu

Expertul Mihai Vasile atrage atenția că reforma curriculară, inclusiv propunerile de planuri-cadru pentru liceu care au fost în dezbatere publică până duminică, se face la fel de defectuos ca acum un deceniu: „pe ultima sută de metri“ și cu anumite „grupuri de interese“. „Dacă un profesor debutant ar câștiga în jur de 3.600 - 4.000 lei, am putea transforma cariera didactică într-una dintre cele mai atractive pentru tinerii care încearcă să decidă ce vor să facă în viață”, spune Mihai Vasile, cercetător în educație și alte domenii sociale în cadrul Institutului pentru Solidaritate Socială.

31.01.2021

Alte articole

Laborator

Reputat profesor român în SUA, despre Chat GPT în educație: „Oamenii vor încerca să-l interzică, dar nu va avea efect”

de Andreea Archip Foto: Eli Driu

Ion Stoica, cercetător și profesor la University of California din Berkeley, s-a întâlnit cu elevii Liceului Tehnologic „Clisura Dunării” din Moldova Nouă, Caraș-Severin, la a patra ediție a evenimentului „Care-i faza cu știința”. Elevii au vrut să știe de la specialistul în inteligență artificială mai multe lucruri despre Chat GPT, dar i-au cerut și sfaturi cu privire la o carieră în informatică sau științe. Elevii din Moldova Nouă au un club de robotică și au participat la competiția națională First Tech Challenge. 

17.06.2023
Laborator

„Descentralizarea e felul școlilor de a-și lua viața în propriile mâini”

De Nicoleta Coșoreanu

Cum putem schimba discursul din educația românească, lăsând în urmă „reformita cronică” de care a suferit în ultimele decenii?

08.05.2019
Clasă

„Oare o să mă descurc?”. Tânăr din provincie, student în București

de Catinca Andrușcă

Sunt peste 400 mii de studenți în toată țara, arată raportul Starea învățământului superior. Rata abandonului este ridicată, aproape jumătate dintre cei care s-au înscris la studii de licență ajung să termine facultatea. Motivul principal este lipsa banilor, iar pe locul doi stă faptul că nu reușesc să-și ia examenele și să se adapteze la viața de student. La Universitatea din București de pildă, aproape 60% dintre studenți sunt din provincie. Am vorbit cu mai mulți tineri despre ce a însemnat adaptarea la jungla bucureșteană și cu un psiholog care oferă soluții celor care se simt anxioși sau stresați. 

21.05.2024