Alte articole

Laborator

Rețeaua binelui. Calculatoare oprite în drumul spre casare pentru școlile și elevii care au nevoie

de Andreea Archip. Foto: Dumitru Angelescu

Calculatoare scoase din uz primesc o viață nouă cu ajutorul angajaților de la Ateliere Fără Frontiere, adică persoane vulnerabile care cu greu și-ar găsi de lucru în altă parte. Sunt șomeri de multă vreme sau care n-au avut niciodată un loc de muncă, victime ale violenței domestice sau traficului, persoane eliberate din pușcărie sau aflate în sistemul de probațiune. Calculatoarele reparate de ei ajung la școlile sau elevii care au nevoie, iar în perioada pandemiei această nevoie a explodat. Școala 9 a mers pe fiecare verigă din acest lanț al binelui: de la ONG-ul care a donat calculatoarele până la elevii de la Școala nr. 2 din Videle care au primit un laborator de informatică funcțional.

22.06.2021
Clasă

Urania Cremene, despre părinții care vor copii-trofeu: „Nu avem cum să ajungem experți într-un domeniu, dacă ni se cere să fim de 10 la toate materiile”

de Ema Tănase

Temele pentru acasă nu ar trebui să depășească mai mult de două ore pe zi, potrivit unui ordin de ministru din 2016. Potrivit Uraniei Cremene, expert în parenting și autoarea programului „All About Parenting”, temele ar trebui să respecte regula „10 minute pe nivel școlar”. Adică un copil de clasa întâi să aibă o temă care să-i ocupe 10 minute, și abia un licean din ultimul an să ajungă la două ore de teme pe zi. Urania Cremene a explicat într-un interviu pentru Școala 9 de ce visul părinților de a avea copii premianți îi poate duce pe cei mici în pragul depresiei. „Un pas important ar fi să dăm puțin la o parte visul copilului cu 10 pe linie, al premiantului care știe de toate la același nivel, iar acest «la același nivel» înseamnă «mediocritate»”, crede expertul în parenting. 

25.06.2021
Clasă

Ce propune Ministerul Educației să învețe liceenii, începând cu toamna lui 2026

de Andreea Archip

Noutatea absolută e că până spre clasa a XII-a, elevii își vor putea alege până la trei sferturi din materiile din orar. Adică li se dă o mai mare flexibilitate să meargă spre interesele lor. Iar curriculumul la decizia elevului din oferta școlii - CDEOȘ, format din opționale, este obligatoriu, spune Ministerul - adică trebuie să le dai elevilor din ce materii să aleagă și apoi nu poți să ai în orar Educație pentru sănătate și să faci, în loc, pregătire pentru Bac. 

31.01.2025