Alte articole

Laborator

Cum îi protejăm pe copii în mediul digital. Diana Graber, profesoară de educație digitală: „Orice postăm în online e pentru totdeauna”

de Andreea Ofițeru. Foto: Shutterstock, arhivă personală

Astăzi atât educația, cât și distracția copiilor este online. Învață și se întâlnesc cu colegii pe Google Classroom, primesc temele pe Whatsapp, apoi își dau întâlnire pe Tik-Tok, Instagram, Snapchat, Facebook. Diana Graber, profesoară specializată în educație digitală și scriitoare, explică într-un interviu pentru Școala 9 cum ar trebui să menținem un echilibru între offline-ul și online-ul din viața copiilor.

28.10.2020
Laborator

Dezaburit, proiectul unui vlogger român care vorbește despre abuzurile din școli: „Prioritatea era să informeze, dar trebuia să facă și vâlvă”

de Medeea Stan

În clasa a X-a, Achim Scarlat își punea întrebări despre unul dintre abuzurile din școli, amenințările din partea profesorilor că vor trece în catalog absențe nemotivabile. S-a documentat și a aflat că astfel de absențe nu există. Despre asta a fost primul lui clip de educație civică, de la care a dezvoltat proiectul video Dezaburit. Vloggerul povestește cum a atras o sută de mii de urmăritori pe rețelele de socializare, printre ei și elevi. 

06.12.2021
Laborator

Ce legătură există între respectarea regulilor în pandemie și modul cum se predă matematica. Exemple de lecții din Germania

de Andreea Archip. Foto: Dumitru Angelescu

Expertul în educație Cristian Hatu a explicat pentru Școala 9 cum nerespectarea unor reguli sociale își poate avea rădăcina în modul în care se predă matematica și în învățatul mecanic. Când elevul uită formula, cheia de înțelegere, nu mai știe să rezolve probleme care ar trebui să fie logice. „Ca o consecință a faptului că nu își mai amintesc regulile matematice, își zic: regulile astea n-au nicio logică. Or mărind cercul, asta conduce la o raportare proastă la reguli”, crede Cristian Hatu. Prin proiectele dezvoltate în cadrul Centrului de Evaluare și Analize Educaționale, expertul a format profesorii de fizică și chimie din țară să își schimbe modul de predare - cu creta în mână, de la tablă – și să adopte metoda investigației.

01.02.2021