Telefoanele mobile au devenit tot mai puțin folosite la a telefona efectiv pe cineva. Așa că în timp, tot mai multe persoane au pierdut încrederea necesară pentru a vorbi eficient la telefon la locul de muncă.
Mary Jane Copps a observat creșterea „fobiei față de telefon” în urmă cu 16 ani și a decis să înființeze o firmă de consultanță numită „The Phone Lady” pentru a ajuta companiile să îmbunătățească abilitățile telefonice ale angajaților lor, scrie Business Insider.
„În generația mea, telefonul era pe perete în casa tuturor și am fost învățați să răspundem la el și să dăm apeluri de la o vârstă fragedă. Acum avem mai multe generații care nu au fost niciodată învățate nimic despre cum să vorbească la telefon, iar oamenii au scos telefoanele din casele lor”, a povestit antreprenoarea pentru publicația americană.
Impresia femeii de afaceri este confirmată și științific. Alison Papadakis, directorul studiilor de psihologie clinică de la Universitatea Johns Hopkins, confirmă că fobia față de telefon este mai frecventă la generațiile mai tinere.
„Generația Z și milenialii au mult mai puțină experiență în a vorbi la telefon, deoarece mesajele text și mesageria instantanee au fost principalul mod de comunicare pentru generația lor. Deoarece au mult mai puțină experiență în a vorbi la telefon, au mai puțin confort când trebuie să facă asta. Acest lucru îi pregătește pe cei care sunt vulnerabili la anxietatea socială să aibă anxietate în acea situație”, a explicat aceasta.
Mii de dolari pentru angajații care trebuie să vorbească la telefon
Copps cere 480 de dolari pe oră pentru coaching individual și 365 de dolari pentru seminarii web de 30 de minute, ca parte a unui program în șapte părți. Pentru atelierele în corporații, tariful zilnic este de 3.500 de dolari. Insider a verificat aceste cifre din facturile puse la dispoziție de femeia de afaceri.
Mulți dintre clienții lui Copps se află în sectorul financiar sau în startup-uri. Primul ei pas este să afle de ce cineva este speriat de apelurile telefonice.
„O teamă comună este ce se întâmplă dacă cineva îmi pune o întrebare și eu nu știu răspunsul. În următoarele trei zile, nu vreau să trimiți mesaje text nimănui”, le spune antreprenoarea și îi încurajează să-și sune prietenii și familia.
„Dacă nu sunt obișnuiți să vorbească la telefon măcar cu mama lor, atunci sunatul devine chiar mai înfricoșător pentru ei. Așa că nu pot să le spun că îi voi pune să sune potențiali clienți, pentru că s-ar prăbuși efectiv - începem cu familia lor sau cu cineva pe care îl cunosc.”
Improvizația la un apel poate să-i sperie, așa că abordarea ei implică folosirea jocurilor de rol. „Dacă oamenii nu sunt pregătiți să răspundă la telefon, stabilesc o oră în care îi sun la întâmplare pe parcursul zilei și am conversații practice. Nu poți construi o relație prin e-mail, deoarece nu se face un schimb de replici și nu se aude tonul vocii celuilalt”, a mai explicat aceasta.