Articolul face parte dintr-o serie realizată în cadrul campaniei ALT-Școala, printr-un parteneriat între Școala 9 și BRD Groupe Société Générale.
Tamara Grigore este de 10 ani trainer pentru copii și coordonator de programe digitale. Inspirația de a face ceva organizat i-a venit de la fiica ei cu care a început să lucreze de la 6 ani. „Sunt pe drumul acesta și datorită ei, m-a motivat.”
Acum, fiica Tamarei este la liceu, profilul mate-info intensiv pentru care a prins gustul de mică, cu ceva ajutor. „Am reușit să o conving până la urmă să urmeze acest drum, pentru că oricum, de la real spre uman poți face trecerea, dacă își dorește să facă și altceva după liceu, o poate face. Dar dinspre uman spre real, trecerea este un pic mai complicată”, spune mama.
„Sunt mai încrezătoare ca mamă dacă știu că îi ofer cunoștințe care, de fapt, sunt armele noastre pe zona de real, pe zona de tehnologie. Dacă ești foarte bine ancorată în această realitate cu care trăim zi de zi, atunci o să fii mai puternică. Eu știu că o să facă față la toate provocările”.
Dincolo de interfață
În timp, odată cu fiica sa, au crescut și Atelierele Tamarei care adună online copii pasionați de programare din toată țara și din diaspora - Italia, Spania Anglia, Franța și Germania, iar pe cei din București și Constanța, în format fizic.
Au ateliere de programare vizuală, web development, web design, recent au integrat în programă și cursurile de C++, pentru copiii de liceu. Plus taberele de robotică care au loc în București.
„Îi trecem prin mai multe aplicații, programe, se obișnuiesc cu interfața, ceea ce le oferă o stabilitate și o siguranță pentru viitor. Pentru că oricum suntem digitali, ei sunt generația Alfa, sunt născuți cu telefonul în mână și atunci e important să știe să folosească tehnologia în mod util și să vadă și ce este în spatele tehnologiei, nu doar interfața.”
Până anul trecut, a lucrat cu copii de la 6 la 18 ani, dar a primit cerere să organizeze ceva și pentru copiii de 4 ani. „Din fericire, funcționează pentru că copiii de 4 ani sunt foarte receptivi și ascultători. Asimilează destul de bine informația atunci când reușești să le găsești cheița și știi să lucrezi cu ei. E foarte important să ai și abilități de pedagogie, să știi să lucrezi cu această grupă de vârstă, să știi să le vorbești pe limba lor”, mai spune Tamara.