Deși dezbaterea despre școala online versus cea în sala de cursuri în vreme de pandemie este mai complicată decât dinamica „pro - contra“ am vrut să creem un cadru în care doi părinți, care sunt și activiști în domeniul educației, să-și aducă argumentele.
Au răspuns invitației noastre Andreea Ionescu, mama unui băiat în clasa a VI-a și fondatoarea grupului civic „Părinții Cer Schimbare“, și George Roman, tatăl unei fete în clasa a II-a și director de advocacy la Salvați Copiii România.
Andreea Ionescu, care mai degrabă este în favoarea școlii online, a explicat că pentru ea și băiatul său, școala online este cea mai bună alegere pentru „a avea grijă de sănătate, în timp ce nu abandonăm educaţia“. Totodată, reprezentanta „Părinții Cer Schimbare“ a afirmat că școala online oferă mai multă flexibilitate copilului său în procesul de învățare:
„Libertatea de a învăţa în viaţa reală, văzând nemijlocit sate de munte, de câmpie şi de podiş, nu învăţând pe dinafară clasificări, văzând sate de pescari, cu oameni reali, nu memorând definiţia habitatului uman şi aşa mai departe.“
Pe de altă parte, George Roman susține mai mult învățarea în sala de clasă. Unul dintre principalele motive invocate de acesta este riscul creșterii pierderilor de învățare în rândul copiilor, în special a celor din familii dezavantajate.
„Conform evaluării internaționale din 2018 (PISA), 4 copii din 10 pot citi un text, dar nu-l înțeleg, iar tot atâția nu sunt în măsură să facă calcule matematice simple sau nu au cunoștințe elementare despre viață, societate ori univers.“
În plus, reprezentantul Salvați Copiii face referire la studii care arată că elevii vor să se întoarcă în sala de clasă și subliniază că absența copiilor de la școala în formatul fizic poate să crească numărul de abuzuri asupra elevilor.
Totodată, acesta precizează că în Europa majoritatea școlilor au rămas deschise.
Sursa foto: Pixabay