EDUCAȚIA ÎN LUME. „Cel mai bun profesor” din lume este un indian care a luptat pentru incluziunea fetelor dintr-o comunitate săracă. Țările asiatice, cele mai tari la matematică

EDUCAȚIA ÎN LUME. „Cel mai bun profesor” din lume este un indian care a luptat pentru incluziunea fetelor dintr-o comunitate săracă. Țările asiatice, cele mai tari la matematică

Un indian a câștigat premiul pentru cel mai bun profesor în 2020 pentru munca depusă în a integra la școală fetele dintr-o comunitate dezavantajată din vestul țării. Elevii din Singapore, Taiwan, Hong Kong și alte țări asiatice au obținut cele mai bune rezultate la una dintre cele mai importante testări internaționale în domeniul matematicii și științelor.

10.12.2020

de Florinela Iosip

India. „Cel mai bun profesor al anului” a împărțit banii cu ceilalți finaliști


Premiul „Global Teacher Prize“ de anul acesta a fost câștigat de Ranjitsinh Disale pentru munca sa privind incluziunea fetelor din comunitățile sărace într-o școală rurală din vestul Indiei. Profesorul Ranjitsinh Disale a fost selectat dintre 12.000 de cadre didactice nominalizate din peste 140 de țări din lume, scrie site-ul Al Jazeera.

Profesorul a anunțat că va împărți premiul de un milion de dolari cu ceilalți nouă finaliști din țări precum Italia, Nigeria sau Coreea de Sud. Disale este cel de-al șaselea câștigător al premiului „Global Teacher Prize“ oferit de Fundația Varkey (dedicată educației incluzive) în parteneriat cu Organizația Națiunilor Unite pentru Educație, Știință și Cultură (UNESCO).

Ranjitsinh Disale a ajuns în 2009 la Școala Zilla Parishad, care se află într-un sat din Maharashtra, o provinciedin vestul Indiei. La acea vreme, orele se desfășurau într-o clădire deteriorată, lângă un grajd de vite. Prezența la cursuri era redusă, mai ales în rândul fetelor, din cauza căsătoriilor timpurii.


Iar curriculumul nu era tradus în limba Kannada, pe care o vorbesc fetele din comunitate. Profesorul s-a mutat în sat, a învățat limba Kannada și a tradus toate lecțiile în această limbă. De asemenea, Disale a introdus instrumente digitale la cursuri și a realizat programe personalizate de învățare pentru fiecare elev. Prezența acum la școală este de 100%.


Asia. Țările asiatice au înregistrate cele mai bune rezultate la TIMSS


Săptămâna aceasta au fost publicate rezultatele la TIMSS - o testare internațională care măsoară competențele elevilor de clasa a IV-a și clasa a VIII-a în domeniul matematicii și în cel al științelor. 


Din cele 64 de țări participante, copiii din Singapore, Hong Kong, Coreea de Sud, Taiwan, Japonia și Federația Rusă au înregistrat cele mai mari punctaje la Matematică. Țările asiatice sunt urmate de Irlanda de Nord, Anglia, Lituania și de SUA. 


La testările din domeniul științelor, primele locuri sunt ocupate tot de elevii din țările asiatice. Și copiii din statele nordice au înregistrat scoruri mai mari la aceste probe, mai bune decât cele la Matematică.


Cât despre elevii români, rezultatele arată că 22% sunt analfabeți-funcțional la matematică și științe, în comparație cu media internațională de 13%, arată un comunicat al Universității din București.


Alte concluzii, valabile la nivel internațional, ale testărilor TIMSS: 

  • a crescut decalajul între băieți și fete comparativ cu rezultatele la testările din 2015
  • o treime dintre copii sunt victime ale bullying-ului cel puțin odată pe lună

Marea Britanie. Cambridge a votat pentru libertatea de exprimare în loc de limbajul „respectuos“

Universitatea Cambridge a votat pentru respingerea noilor seturi de reguli care cereau ca membrii comunității academice să se exprime „respectuos“ cu privire la diversitatea opiniilor și identităților din cadrul instituției, notează BBC.

Votul a fost dat după ce mai multe voci din comunitatea universitară au susținut că o astfel de reglementare ar limita libertatea de exprimare, inclusiv de a satiriza, și posibilitatea de a dezbate idei controversate. Astfel, forul de conducere al instituției a decis să înlocuiască „respectuos“ cu „tolerant“, dar respectând legea Marii Britanii (care are prevederi împotriva discursului instigator la ură).

„Este de datoria noastră să ne acceptăm colegii chiar și atunci când spun lucruri pe care le considerăm nebunești. Când considerăm că opiniile lor sunt jignitoare, ar trebui să subliniem acest lucru politicos, nu să alergăm către vice-cancelar cerându-i să-i cenzureze”, a spus profesorul Ross Anderson de la Universitatea Cambridge.

Londra testează elevii din cartierele cele mai afectate de COVID 

Matt Hancock, secretar de stat în Ministerul Sănătății din Marea Britanie, a anunțat că elevii între 11-18 din Kent și Essex, zonele cele mai afectate de coronavirus din Londra, vor fi testați de coronavirus.

„Trebuie să facem totul pentru a opri răspândirea la copiii de vârstă școlară acum“, a spus Matt Hancock. Secretarul de stat a subliniat că o creștere accentuată a cazurilor la persoanele tinere poate duce la o creștere în rândul vârstnicilor sau altor persoane vulnerabile, notează BBC.

UNICEF propune șase priorități pentru a proteja copiii în plină criză de COVID

UNICEF atragea atenția că guvernele ar trebui să investească bani nu doar pentru a-și salva economiile, ci și pentru a-i proteja pe copii. În acest sens, UNICEF vine cu șase puncte pe care statele ar trebui să le aibă în vedere pentru ca această generație de copii să fie cât mai puțin afectată de criza pandemică:

  1. Educație pentru toți copiii, asta presupunând și reducerea diferențelor în privința accesului la învățarea online;
  2. Acces la hrană nutritivă și la servicii de sănătate, inclusiv vaccinuri pentru toți copiii;
  3. Protejarea sănătății mintale, cu focus pe combaterea abuzurilor împotriva tuturor copiilor și a violenței de gen; 
  4. Creșterea accesului la apă potabilă, precum și a măsurilor pentru combaterea încălzirii globale;
  5. Adresarea problemei sărăciei. UNICEF estimează că până la sfârșitul anului numărul de copii în risc de sărăcie va crește cu 140 de milioane; 
  6. Protejarea copiilor din zonele de conflict.

 

 

Florinela Iosip

reporter

Învață să cunoască oameni și să scrie din 2016. A lucrat la Realitatea TV, Adevărul și Libertatea, unde este reporter și acum. 

CUVINTE-CHEIE

educație in lume covid profesorul anului india marea britanie cambridge timss