UNESCO în parteneriat cu UNICEF, Organizația Internațională a Muncii și Education International (sindicat care reprezintă peste 30 de milioane de profesori din toată lumea) celebrează din 1994 în fiecare an, pe 5 octombrie, Ziua Internațională a Profesorilor. Anul acesta evenimentul care reunește specialiști din educație din toată lumea va avea loc pentru prima oară online. Conferințele se vor desfășura din 5 până în 8 octombrie, iar printre temele abordate vor fi literația, educația timpurie și noile provocări pe care le-a adus pandemia pentru profesori.
Pandemia de COVID-19 și închiderea școlilor asociate au afectat în mod direct 1,6 miliarde de elevi și 63 de milioane de profesori. În multe cazuri, cadrelor didactice li s-a cerut să facă învățare online, dar n-au avut instrumente de bază la ei acasă, arată datele UNESCO (Organizația Națiunilor Unite pentru Educație, Știință și Cultură).
În plus, deseori, profesorii au fost neputincioși să continue procesul de învățare, deoarece multe dintre gospodăriile unde trăiesc elevii nu au tehnologia necesară sau conexiune bună la internet.
La nivel global, aproximativ 50% dintre elevi n-au calculatoare sau internet în casă.
Profesorii sunt supuși unei tensiuni semnificative și mulți nu beneficiază de un sistem de sprijin psihosocial din partea liderilor din educație. În multe cazuri, profesorii au adesea dubla datorie de a-și îngriji propriii copii acasă în timp ce încearcă să predea online și să faciliteze continuarea educației și învățării, potrivit UNESCO.
Foto: Vlad Chirea
Școlile publice au rezultate mai bune cu elevii din medii dezavantajate
Un raport publicat pe 29 septembrie, în baza rezultatelor testărilor PISA, din 2018 arată că, dacă se ține cont doar de rezultatele elevilor, școlile private au rezultate mai bune decât școlile publice. Însă, după ce s-a luat în calcul profilul socio-economic al elevilor și al școlilor, s-a constatat că elevii din școlile publice au obținut un scor mai mare la citire, în medie cu 14 puncte, decât elevii din școlile private.
Asta înseamnă că, de fapt, școlile publice sunt mai bune pentru copiii din mediile vulnerabile decât școlile private.
Alte concluzii ale studiului arată că elevii din medii dezavantajate sunt de trei ori mai expuși riscului de a rămâne repetenți cel puțin un an, dar și că repetarea unui an de școală are puțin impact spre deloc asupra evoluției elevului.
Raportul mai arată că elevii din școlile unde sunt grupați în clase, în funcție de nivelul abilităților acestora la toate disciplinele, au înregistrat scoruri mai mici la testările PISA decât cei din școlile care nu împart elevii în grupuri raportate la gradul de performanță.
Marea Britanie. Biserica din Anglia face apel la guvern să dea mai mulți bani pentru copiii săraci
Justin Welby, arhiepiscopul orașului Canterbury, și Paul Butler, episcopul orașului Durham din Anglia, fac apel la guvernul britanic să crească finanțarea pentru copiii din familiile sărace, dar și bugetul pentru școlile care se ocupă de elevii dezavantajați. Biserica din Anglia are în administrație aproape 5.000 de școli.
„Va fi vital pentru copiii dezavantajați ca școlile să rămână deschise și să le fie oferite mese gratuite, având în vedere că recesiunea economică a fost severă. Toate școlile trebuie să aibă resursele adecvate pentru a putea aborda problemele foametei și sărăciei copiilor și să-și întărească rolul de spațiu sigur pentru copiii vulnerabili“, scriu cei doi prelați pentru tes, o platformă din Marea Britanie dedicată educației.
Justin Welby și Paul Butler subliniază că printre copiii care trebuie să primească mese gratuite la școală sunt cei care provin din familii care beneficiază de creditul universal (un fel de ajutor social primit de la stat în fiecare lună, în funcție de nivelul de sărăcie și alte vulnerabilități ale familiei cum ar fi dacă sunt persoane cu dizabilități).
Trussell Trust (ONG care luptă împotriva foametei în Marea Britanie) va trebui să furnizeze 46.000 de pachete alimentare persoanelor vulnerabile în perioada octombrie - decembrie 2020, cu 61% mai multe față de anul trecut.
MAREA BRITANIE: Statul va finanța cursuri la universitate pentru adulți, pentru „abilitățile foarte solicitate”
Boris Johnson, premierul Marii Britanii, a promis că va pune capăt „prăpastiei lipsite de sens” dintre învățământul universitar și cel profesional, promițând o schimbare „radicală” a finanțării învățământului pentru adulții peste 18 ani.
În timpul unui discurs pe care l-a ținut la Universitatea din Exeter, Johnson a spus că pandemia de COVID-19 a „accelerat masiv” schimbările din economie, care erau deja în curs, cum ar fi trecerea la cumpărăturile online, potrivit The Guardian.
Premierul Marii Britanii a adăugat că adulții trebuie să învețe să lucreze în noi industrii. „Pe măsură ce tipurile vechi de ocupare a forței de muncă dispar, se deschid noi oportunități cu o viteză amețitoare”, a subliniat oficialul.
Politicile anunțate de prim-ministrul britanic includ o „garanție a abilităților pe viață”, conform căreia fiecare adult care n-a reușit să intre la universitate va putea beneficia de finanțarea unui curs în cadrul universităților pentru „abilități foarte solicitate”. La astfel de cursuri au acces în prezent doar persoanele sub 23 de ani.
Totodată, studenții vor putea contracta împrumuturi pentru costurile cursurilor suplimentare de calificare, așa cum pot solicita în prezent pentru a urma o facultate. Johnson nu a precizat, însă, detalii despre cum vor fi finanțate aceste programe.
SUA: Sute de mii de elevi din New York s-au întors la școală
Cei peste 300 de mii de elevi din ciclul primar, cu vârste între 6 și 11 ani, din New York s-au întors de marți în sălile de clasă, după ce din martie au făcut numai școală online. De joi și elevii mai mari au posibilitatea de a merge la școală, dar jumătate dintre ei au ales să învețe acasă până în noiembrie. Școala s-a deschis mai devreme cu o săptămână doar pentru cei 90.000 de preșcolari și copii cu dizabilități avansate.
Decizia redeschiderii școlilor a fost luată de primarul Bill de Blasio, după ce a amânat de două ori data acestui eveniment din cauza creșterii numărului de infectări, scrie The New York Times.
Elevii și profesorii sunt obligați să poarte măști doar în cazul în care nu se poate păstra distanțarea socială, arată ghidul Departamentului de Sănătate al statului New York.
Primarul New Yorkului a mai declarat că va închide școlile dacă rata medie de infectări este peste 3% timp de șapte zile. La începutul săptămânii, media din ultimele șapte zile era de 1,38%.
Oficiali, profesori și părinți deopotrivă sunt îngrijorați că școlile ar putea să nu rămână deschise prea mult timp având în vedere că, marți, rata de cazuri a fost peste 3% - pentru prima dată din luna iunie.
Foto main: Eli Driu