Kenya. Pedepsele corporale s-ar putea întoarce în școală
Responsabilul pe educație din Guvernul kenyan George Magoha a anunțat că au în plan reintroducerea pedepselor corporale în școli pentru disciplinarea elevilor. Anunțul a fost făcut în timpul unei vizite la o școală și a fost legat de îngrijorarea generală cu privire la creșterea numărului de elevi indisciplinați din școli.
„Vom fi foarte stricți în a ne asigura că elevii se supun legii și sunt disciplinați. De aceea susțin reintroducerea pedepselor corporale care are scopul de a readuce disciplina printre studenți, așa cum se întâmpla în trecut”, a declarat Magoha, citat de The Standard.
Marea Britanie. 8 martie, cel mai apropiat termen de deschidere a școlilor
Școlile din Marea Britanie nu se vor deschide pentru toți elevii în februarie, când începe al doilea semestru, ci cel mai probabil pe 8 martie, a anunțat premierul Boris Johnson, citat de BBC. „Este mai mult o speranță, nu o garanție”, a spus premierul.
Atunci se vor lua în calcul multe variabile ale pandemiei, mai ales că se dorește ca toți copiii să poată reveni deodată la școală. De asemenea, premierul britanic nu a lansat nicio dată pentru ieșirea din starea de urgență, dar a spus că se gândesc totuși la relaxarea unor restricții.
Anglia. Copiii de școală primară vor primi antologii gratuite cu opere ale autorilor de culoare
O antologie gratuită cu cărți ale autorilor britanici de culoare vor fi furnizate tuturor școlilor primare din Anglia. Asociația BootTrust spune că inițiativa este menită să crească diversitatea vocilor în literatura pentru copii, potrivit BBC. „Fiecare dintre autori nu s-au concentrat în scrierile lor pe trauma și greutățile vieții lor, care este adesea evidențiată în operele de ficțiune dedicate copiilor, ci pe experiența și posibilitatea de a fi fericit a fiecărui personaj”, a spus Aimee Felone, cofondatoare la Knights Of.
Franța. Izolarea îi duce pe tineri în pragul sinuciderii
Louise, o studentă la Liberatură, a vrut în urmă cu câteva săptămâni să se arunce pe fereastră, claustrată de camera ei de 9 metri pătrați și apăsată de faptul că singurul ei prieten devenise calculatorul. Este una dintre poveștile spuse de Le figaro, în contextul în care în urmă cu o săptămână un tânăr a făcut pasul la care se gândea și Louise și s-a aruncat de pe fereastra internatului.
Un studiu arată că trei din zece tineri declară că au gânduri suicidare din cauza izolării. Iar dacă Franța va intra în a treia perioadă de stare de urgență, sănătatea mentală a tinerilor va fi afectată, atrag atenția specialiștii.
Italia. Două profesoare au creat o aplicație ca elevii să învețe să recunoască emoțiile
O profesoară din Milano de informatică și una de matematică din Roma au creat aplicația FavolApp care îi ajută pe copiii între șase și zece ani, cu ajutorul personajelor din povești, să recunoască emoțiile. Scopul este ca cei mici să aibă interacțiuni mult mai sănătoase fiindcă își vor adapta mai bine stilul de comunicare la situațiile întâlnite în interacțiunile față în față sau online. „Aplicația noastră vrea să îi ajute pe copii, prin jocuri simple, cum să recunoască emoțiile prietenilor, cunoscuților, dar și pe ale lor. Avându-i ca exemplu pe Cenușăreasa, Alba ca Zăpada și pe cei șapte pitici, Scufița Roșie ei pot să identifice frica, furia, tristețea, bucuria, dezgustul sau surpriza”, a explicat una dintre profesoare pentru Corriere della Sera.
Australia. Copiii sunt mai îngrijorați cu privire la siguranța lor decât de note
Un studiu realizat în timpul pandemiei în mai multe școli din orașul Darwin din Australia relevă că elevii sunt mai îngrijorați cu privire la propria siguranță decât la rezultatele de la școală. Sondajul a relevat faptul că în ciuda programelor de reducere a criminalității, în continuare locuitorii nu se simt cu totul în siguranță, copiii inclusiv, arată The Conversation. Elevilor până în 15 ani care au participat la studiu li s-a pus întrebarea deschisă „care este cea mai mare îngrijorare a ta?”. Topul îngrijorărilor copiilor are în frunte siguranța personală, indicată de 44% dintre ei, urmată de criminalitate - 15%, bullyingul - 10%, sănătatea fizică și mentală 8% și rezultatele școlare - 8%.