Colaborator

Camelia Posea

Căutătoare de povești. Iubitoare de oameni și de mare.

Alte articole

Laborator

Părinții, un CNA pentru desenele animate de pe internet. Cum poți supraveghea conținutul online pentru copii

de Ionuț Fantaziu

Până la 12 ani, copiii văd deja mii de ore de desene animate și conținutul le modelează comportamentul, potrivit unui studiu american. Dar nu toate animațiile sunt potrivite pentru cei mici, așa că părinții au un rol esențial în selectarea lor și în crearea unui program de vizionare. Alexandru Badan și Valentin Pintilescu de la canalele Youtube pentru copii TraLaLa și LooLoo Kids au explicat cum poate fi ținută în frâu lumea înșelătoare a internetului. 

14.08.2021
Clasă

De ce mai studiază tinerii Limbi Clasice. „Trăim într-o lume în care reușitele vizibile în cea mai scurtă perioadă de timp primează”

de Antonia Pup

Educație antreprenorială, educație juridică, istoria Holocaustului, sunt doar câteva dintre disciplinele recent adăugate în programa școlară, chiar de la tribuna Parlamentului. Discipline care să țină pasul cu lumea de azi. Într-o logică dihotomistă, voci din educație minimizează importanța unor discipline precum istoria sau limbile ,,moarte” care, în miezul Revoluției industriale 4.0, par a nu mai avea vreo utilitate. De ce mai învață studenții limbi clasice, dacă oricum nu îi ajută să se integreze pe noua piață a muncii? Școala 9 a discutat cu Ioana Jinga, studentă la Limbi Clasice în Iași și o avocată a studierii lor. 

25.01.2022
Cancelarie

Cum dispar competențele socio-emoționale din curriculum când avem mai mare nevoie de ele

de Mihai Iacob

O decizie din urmă cu câteva luni a Parlamentului, de a impune o limită de ore de studiu în învățământul preuniversitar – fără o analiză de impact, fără o justificare conceptuală și fără a oferi timpul necesar implementării ei – a pus Guvernul într-o situație dificilă, pe care încearcă să o rezolve din mers, cu mai puțin de o lună înainte de revenirea în activitate a cadrelor didactice.

13.08.2020