
Imediat ce a terminat cei trei ani de Jurnalism la Iași, și aproape tot atâția de scris la Opinia studențească, s-a orientat către un alt domeniu: învățământul. Acum este învățătoare într-o zonă defavorizată și încearcă în fiecare zi să-i învețe pe copii că lumea este mult mai mare decât comunitatea în care trăiesc.

ARACIP, agenția care evaluează școlile, ar trebui să se uite mai mult la rezultatele elevilor de la examene și la abandonul școlar, nu la câte ieșiri de incendiu au clădirile. Opinia îi aparține secretarului de stat Radu Szekely și vine ca o replică la acuzațiile aduse Ministerului Educației de către Șerban Iosifescu, fostul președinte eliberat din funcție la începutul lunii. O altă voce critică a modului în care sunt evaluate școlile este a lui Christian Comșa, președintele Asociației Școlilor Particulare. Ambii au explicat pentru Școala 9 cum văd reformarea instituției responsabile de calitatea educației.
Învățământul online în Estonia exista dinainte de pandemie. O zi pe săptămână, copiii învățau și părinții lucrau de acasă. Când a venit pandemia, aveau deja platformele de pe care să lucreze și chiar au oferit resursele lor educaționale, la liber, oricărei țări dorește. Toate școlile estoniene, de la cel mai depărtat sătuc până la cele din buricul Tallinnului, au aceleași dotări și profesori la fel de buni. Iar lecția cea mai importantă pe care o oferă este că trebuie să te educi toată viața. Victor Guzun, un moldovean aflat de 14 ani în Estonia și tatăl unui băiețel de șase ani, a făcut pentru Școala 9 o analiză a sistemului de învățământ din cea mai digitalizată țară din lume.
Innovators for children, programul dedicat dezvoltării și implementării soluțiilor tehnologice care îmbunătățesc viețile copiilor și tinerilor lansează o nouă ediție, iar înscrierile se pot face până pe 11 august. ONG-uri, startup-uri sau antreprenori sociali sunt invitați să se înscrie în program cu inițiative care să îmbunătățească viețile tinerilor prin soluții tehnologice. Câștigătorul programului va primi o finanțare de 5.000 de euro și va beneficia de o campanie de promovare.