
George Herlaș este student la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București și s-a alăturat echipei Școala 9 pentru că spune „da" oricărei provocări. Prin jurnalism, vede o misiune de a aduce valoare cititorilor și întregii comunități.

Când a devenit profesoară, Camelia Constantea se aștepta să prindă un post într-o școală în oraș. A ajuns la sat, unde nu a găsit „școala bună” la care visa, ci un catalog care se tot împuțina. „Eram total ruptă de realitate”, spune profesoara. După mai bine de 20 de ani de predat în satul Viișoara, azi în fotoliul de director, Camelia nu s-ar mai duce la o școală de la oraș. Am discutat cu cea care în 2024 a câștigat premiul Profesorul Anului din mediul rural la categoria „Prevenirea abandonului școlar”, pentru a vedea ce soluții a identificat ca să-i aducă pe copii în bănci.
„Școala românească se va schimba în momentul în care toți elevii și toți profesorii vor intra pe aceeași ușă și vor urca pe aceeași scară”, crede Cristina Rigman, formatoare în cadrul proiectului CARING, al Fundației Terre des hommes. Ea a lucrat cu profesorii pentru a îmbunătăți modul în care aceștia lucrează împreună cu copiii pe teme precum normele sociale sau violența de gen.
Fizicianul și cercetătorul Cristian Presură s-a întâlnit luni, 13 martie, cu elevii mai multor clase de la Liceul Tehnologic Puiești, din Vaslui. Timp de o oră, liceenii i-au pus întrebări despre teleportare, existența extratereștrilor și despre legile fizicii care au inspirat filmul SF „Interstellar”. Profesoara lor de română Anca Coatu a vrut să știe și cum explică omul de știință versurile lui Mihai Eminescu din nuvela „Sărmanul Dionis” despre spațiu și timp. „Care-i faza cu știința” este o inițiativă a platformei Școala 9 care înlesnește întâlnirea dintre cercetători și liceenii din rural sau urbanul mic.