
Irina este ilustrator freelance din 2017, după ce a hotărât să acorde o șansă unui domeniu pe care obișnuia să îl admire de pe margine, ca spectator, dar care s-a transformat treptat într-o profesie full-time.

A treia generație de elevi care a învățat de acasă aproape doi ani din cauza pandemiei de COVID-19 este în pragul examenelor naționale. Deși greva profesorilor a stârnit întrebări cu privire la susținerea examenelor naționale, ministrul Educației, Ligia Deca, a anunțat că probele scrise la Evaluarea Națională și la Bacalaureat se vor susține. Și, ca în fiecare an, urmează emoțiile. Redacția Școala 9 a stat de vorbă cu mai mulți elevi de liceu care au trecut prin Evaluarea Națională și cu studenți care au dat și Bacalaureatul, pentru a afla ce a funcționat pentru ei înainte de examene.
Sistemele educaționale nu abordează gravitatea crizei climatice în programele școlare și profesorii nu sunt pregătiți să le abordeze la ore, avertizează UNESCO, principala agenție care se ocupă de educație în cadrul Organizației Națiunilor Unite. Mesajul a fost transmis înainte de prima reuniune comună a miniștrilor mediului și educației în cadrul summit-ului pentru climă COP26, de la Glasgow.
AMoS ED este un ONG din Turda, al doilea oraș ca mărime din Cluj, format în mare parte din elevi de liceu. Scopul lor este să învioreze comunitatea din care fac parte și să-i convingă pe tineri să se întoarcă după facultate, acasă. Astfel, dezvoltă tot felul de proiecte despre sănătatea mentală, știință, management și le dă o voce tinerilor, ajutându-i să-și implementeze propriile politici în școală și în comunitate. Leonard Mărnicean, președintele asociației, și Ana Botezan, membră de patru ani, au povestit pentru Școala 9 despre proiectele lor.