
Irina este ilustrator freelance din 2017, după ce a hotărât să acorde o șansă unui domeniu pe care obișnuia să îl admire de pe margine, ca spectator, dar care s-a transformat treptat într-o profesie full-time.

Ce faci atunci când sărbătorile nu se resimt ca relaxare sau liniște? Cum e să fii singur de Paște sau cum poți să gestionezi conflictele care apar la masa de sărbători? Școala 9 a vorbit cu patru tineri care își petrec Paștele în moduri diverse și ne-au spus cum se adaptează, dar și cum ar vedea o zi de sărbătoare ideală. De asemenea, psihoterapeuta Silvia Guță a explicat cum putem evita conflictele în preajma sărbătorilor sau cum ne putem crea propriile ritualuri pentru a fi așa cum vrem să fim, chiar și de Paște.
Majoritatea școlilor românești, vechi sau noi, sunt împânzite de intrări: intrarea din spate, intrarea din față, intrările în diferite corpuri, intrarea elevilor și cea a profesorilor. Ultimele două ar putea să se transforme într-una singură, potrivit propunerii Consiliului Național al Elevilor. Nu există în vreo lege intrările separate, e doar o moștenire a unei perioade în care privirile elevilor nu se întâlneau cu cele ale profesorilor decât pe hol și în clasă. Mai are sens azi să păstrăm această graniță? Școala 9 a vorbit cu cinci elevi și cinci profesori pentru a le afla părerea despre propunere.
La dezbaterea organizată în ultima seară a expoziției 100 de oameni pentru România de mâine am discutat despre egalitatea de șanse în educația, dar și despre nevoile celor mai importanți actori din învățământ: elevii, profesorii și părinții.