Liliana Mitre Sirețchi

Liliana Mitre (Sirețchi) este de peste 18 ani asistent universitar la Facultatea de Matematică și Informatică (Universitatea din București) și are un doctorat în analiză matematică. A cofondat platforma educațională SuperȘcoala cu scopul de a preda matematica într-o manieră simplă, pe înțelesul tuturor. Își dorește să transforme o disciplină de care cei mai mulți elevi se tem într-o materie cât mai ușor de înțeles și de aplicat.

Alte articole

Laborator

„Luptăm împotriva aceluiași urs”. Protestele din Georgia și noi

de Andreea Archip

Sute de mii de oameni au ieșit în stradă în Georgia, după ce guvernul a oprit procedurile pentru integrarea în UE. De altfel, au fost proteste aproape tot anul - în special tinerii au ieșit în stradă împotriva altor măsuri ale guvernului care îngrădeau drepturi. Acum rezistă de zece zile, în ciuda faptului că sunt atacați cu tunuri cu apă și gaze lacrimogene, bătuți de forțele de ordine și arestați. Elevii refuză să intre la ore în solidaritate cu ei. Am vorbit cu o activistă și o jurnalistă despre lupta încăpățânată de a ieși de sub umbra Moscovei a unei țări de doar 3,7 milioane de locuitori. 

06.12.2024
Cancelarie

Editorial. Nimic nou sub soare. Ilustrată cu cercetați disciplinar: Titu Maiorescu și Mircea Eliade

de Monica Halaszi și Horia Corcheș

Școala 9 a demarat campania „Profesorii și disciplina” prin care prezentăm cazuri de profesori care au comis diferite agresiuni împotriva elevilor și totuși s-au întors la catedră. Invităm la o dezbatere pe această temă oamenii implicați în viața școlii. Profesorii Monica Halaszi și Horia Corcheș aduc în lumină două cazuri celebre în vreme: relația lui Titu Maiorescu cu o colegă devenită subiect de presă și acuzațiile de pornografie împotriva lui Mircea Eliade, după publicarea a două cărți. „Scandalurile au fost de când lumea”, concluzionează Profesorii de Școala 9.  

28.04.2022
Laborator

Profesorii de informatică cer ore de programare și algoritmi la toate clasele de liceu, inclusiv la uman. Consilier școlar: „Nu trebuie să fim toți programatori”

de Cristina Radu

Peste 700 de profesori de informatică cer Ministerului Educației să introducă în programa școlară de liceu ore de programare elementară și algoritmi, la toate clasele, indiferent de profil. Toții elevi au nevoie de cunoștințe de bază în programare, spune pentru Școala 9 profesorul Emil Onea, vicepreședintele Uniunii Profesorilor de Informatică din România (UPIR). Reprezentanții elevilor și un consilier școlar din București sunt de altă părere.

15.08.2022