Reporter

Nicoleta Coșoreanu

Exploratoare de sisteme. Ale celor de legi, în educație, și ale celor de joc, în sport.  

Alte articole

Cancelarie

„Dacă școlile vor să devină incluzive, trebuie dotate la fel ca cele speciale”

de Ema Tănase

Succesul este participarea la o olimpiadă, dar și când un copil reușește să-și țină creionul singur în mână sau când poate să învețe mai mult de cinci litere într-un semestru. Asta crede Antonela Samson, profesoară psihopedagog la Școala Gimnazială Specială pentru Surzi nr. 1 din București. Lucrează de 18 ani cu copiii cu cerințe educaționale speciale și ne-a povestit ce înseamnă asta și cum ar putea fi adresate provocările din sistem. 

12.12.2024
Laborator

[Ideo Ideis] De ce teatru?

de Nicoleta Rădăcină, fotografii de Larisa Baltă

Zece adolescenți din trupele participante la Ideo Ideis povestesc ce au descoperit despre ei urcând pe scenă și încotro vor să se îndrepte după această experiență.

14.08.2018
Laborator

Cui i-e frică de ChatGPT?

de Ionuț Fantaziu

Apariția aplicației ChatGPT, un chatbot cu inteligență artificială, a provocat dezbateri aprinse și a stârnit îngrijorări mai ales în domeniul educației. Întrebată, în limba română, ce este această aplicație, ChatGPT a răspuns că „este un model de limbaj dezvoltat de OpenAI, care poate fi utilizat pentru a genera text natural în diferite scopuri”. Între timp, compania spune că are în lucru și „un antidot”, adică o aplicație care să detecteze dacă un text e „probabil” scris de inteligența artificială. 

02.02.2023