
Vlad Pașca este istoric, marketer și observator al fenomenelor socio-economice din România contemporană. Din 2016 este realizatorul mini-documentarelor „Istorie pe șleau”, care au satisfăcut curiozitatea a sute de mii de români.

În spatele notelor de la Bacalaureat stau 12 ani de școală care înglobează zeci de miniștri ai Educației cu zeci de schimbări în sistem, diferite grade de complexitate ale subiectelor de la examen, contextele sociale și economice și, mai ales, bagajul de incertitudine constantă. Tabloul unei generații este influențat de un întreg context care determină reușitele sau eșecurile de la examenele finale. Am analizat toate aceste variabile împreună cu Briena Stoica, profesoară cu 20 de ani experiență în învățământ.
Din acest an universitar, Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați organizează cursuri de vlogger, blogger și influencer. Vor preda, alături de profesorii Facultății de Litere, și oameni cu mare vizibilitate online: Gina Bradea, blogger și vlogger culinar, Gabriel Covășeanu - Cove - actor și prezentator TV, Radu Alexandru, autor al blogului „Pitici Gratis”, și Dan-Cătălin Predescu, jurnalist și blogger din Galați. Școala 9 a aflat de la doi dintre ei de ce să fii influencer trebuie studiat la universitate.
În cea de-a doua săptămână de grevă generală în Educaţie, trei profesori şi cercetători de la Universitatea Oxford din Marea Britanie explică, pentru Şcoala 9, ce ar trebui să facă autorităţile române pentru a crește motivarea profesorilor din România. „Îmbunătățirea salariilor și a condițiilor de muncă” este o bază de la care ar trebui să se pornească, în opinia acestora. Contează foarte mult și cum se raportează politicienii la munca angajaților din învățământ.