Vlad Pașca este istoric, marketer și observator al fenomenelor socio-economice din România contemporană. Din 2016 este realizatorul mini-documentarelor „Istorie pe șleau”, care au satisfăcut curiozitatea a sute de mii de români.
Școala 9 deschide astăzi o listă cu resurse online pentru profesori, o listă cu platforme care îi vor ajuta să își construiască mai bine lecțiile și să creeze mai multă interactivitate la ore. Am adunat resursele de la învățători și profesori care le-au testat deja, dar lista este deschisă spre completare. Când a lovit pandemia, cadrele didactice au trebuit să se orienteze repede către online, s-au ajutat reciproc și au învățat, unii de la zero, ce înseamnă să treci de la școala față în față la cea intermediată de un ecran. Am pornit demersul nostru de la lista creată de învățătoarea Ema Patrichi din Târgu Mureș.
DJ Undoo predă de 11 ani DJ-ing. În special pentru adulții care vor un hobby mai altfel, dar a lucrat și cu elevi de liceu sau tineri care visează la o carieră în toată regula, care să-i ducă în festivaluri cu sute de mii de oameni aclamându-i. În cadrul expoziției A.F.R.O.N.T de la Rezidența 9, DJ Undoo a ținut ateliere, tururi ghidate și un recital. A vorbit pentru Școala 9 despre cultura străzii care are toate ingredientele să dezvolte abilitățile tinerilor și adulților. Sunt școlile românești pregătite să le deschidă ușile cancelariei profilor ca el?
Elevii cu deficiențe de auz și din spectrul autist de la Centrul pentru Educație Incluzivă „Constantin Pufan” din Timișoara au primit în dar o pictură murală. co(art) este un proiect al Asociației Banat IT prin intermediul căruia doi artiști au pictat pereții exteriori ai școlii. Din cauza pandemiei, copiii nu au putut să le stea alături artiștilor în timpul lucrării, așa cum era planificat inițial. Însă s-au bucurat să vadă cum în fiecare zi se schimbă pereții școlii, bucată cu bucată. Pentru prima dată, stă scris cuvântul „școală” cu dactileme (semne efectuate cu ajutorul degetelor).