Elevii: „E mai bine să fiu la școală, cu masca, decât acasă”
Ilyès, elev, 17 ani, ultimul an de liceu, dorește să urmeze facultatea de sport și kinetoterapie
“Pentru mine e foarte ciudat să fiu înapoi la școală, fiindcă rutina mea din timpul carantinei a fost diferită, nu am avut nicio noțiune a timpului, mă trezeam la ora 11, începeam temele la ora 13.
Acum avem 35 ore pe săptămână la școală, iar pe perioada carantinei am avut doar 5 sau 6. Din cauza asta am pierdut un pic din materie, chiar dacă am avut mult de muncă singuri în perioada de carantină.”
Camille, 16 ani, elevă
“A fost destul de dificil să învăț de acasă, fără profesori, era greu să mă concentrez, pentru că aveam mai multe distrageri decât la școală - lipsa unui program fix, telefonul. E obositor să stai cu masca pe față toată ziua, dar e mai bine să fiu la școală, cu masca, decât acasă.”
Neil, 17 ani, elevă, se gândește să meargă mai departe la o facultate de turism
“A fost greu să mă întorc la școală și să îmi găsesc ritmul după 6-7 luni fără, e greu să te concentrezi, dar profesorii sunt cool și de obicei ne lasă să luăm câte o pauză, atunci când cursurile sunt mai lungi.
Stăm la școală 6-8 ore pe zi, în general. E dificil cu masca, mai ales când avem o zi de 8 ore la școală, dar aici e mai bine pentru că putem să îi întrebăm pe profesori direct ce nu înțelegem.”
Lily, 16 ani, elevă, își dorește să studieze științe politice la Paris
“De când a trebuit să mă întorc la școală sunt mai obosită pentru că e un nou ritm, iar în timpul carantinării am avut un alt program - am putut să mă trezesc atunci când am vrut, iar acum mă trezesc la ora 7 și e foarte greu. Zilele sunt intense, cursurile sunt importante, primim mai multe informații și simt că mă doare capul. Dar profesorii țin cont de situația noastră și nu ne dau multe teme, ceea ce e foarte bine.
Acum, după două săptămâni, simt că încep să revin la vechiul meu ritm.
Mă bucur că sunt înapoi la școală pentru că e bine să îmi revăd prietenii. E mai real așa, e o plăcere, atmosfera de la școală ne încurajează să învățăm. Și așa există un timp reglementat - între când ești la școală și când ești acasă.”
„A fi profesor înseamnă și să fii aici, la școală, fizic”
Jean Bernard Sauvageon, directorul liceului
“A fost un moment unic, dar cred că a fost unul interesant, am avut șansa să reflectăm asupra școlii, ca instituție, și a modului în care lucrurile sunt acum și cum procedăm.
Cred că elevii au dobândit o autonomie mai mare în această perioadă. Mă refer la faptul că a fost o primă-vedere asupra modului în care lucrurile vor arăta pentru ei în învățământul superior: vor trebui să fie pro-activi, să pună întrebări, să caute informația singuri etc.”
Protocol depinde de evoluția virusului în funcție de fiecare regiune.
“E mult mai bine să fim înapoi la școală, chiar și cu mască, decât în modul în care a funcționat școala în cele 6 luni anterioare. În vară, protocolul propus de Minister pentru întoarcerea la școală avea 15 pagini, iar cu 2 zile înainte de întoarcerea efectivă la școală a fost trimis un alt protocol, de 33 de pagini.
În această regiune nu sunt înregistrare atât de multe cazuri, așa că momentan aplicăm versiunea soft a protocolului: mască, gel, nu avem un circuit de deplasare diferit sau alte reguli. Dar suntem pregătiți, în cazul în care situația se schimbă, să aplicăm restul măsurilor impuse de protocol.
Elevii sunt bucuroși să fie înapoi la școală și cred că respectă regulile pentru a nu se repeta situația din ultimele luni”, mai spune directorul instituției.