Elevii care vor să se înscrie la competiția de robotică First Tech Challenge o mai pot face până în 1 octombrie. Competiție reunește elevi de liceu și roboții creați de ei care se întrec într-un teren de joc, pentru a-și testa dibăcia. Miza competiției este faza internațională care se ține în Statele Unite ale Americii. Până la aceasta însă, echipele trec prin mai multe probe regionale și una națională, timp în care pot îmbunătăți performanțele roboților. Elevii se pot înscrie pe site-ul ONG-ului Nație prin educație.
Elevii de la liceele teoretice ori tehnologice se pot înscrie cu echipe de bază de câte 5 membri și un mentor sau cu echipe extinse, de 15 membri și 3 mentori. Cel puțin unul dintre mentori trebuie să fie cadru didactic în școala în care s-a format echipa. El nu trebuie să aibă o pregătire tehnică.
Tema concursului de anul acesta este Centerstage, iar competiția se bazează pe abordarea STEAM care îmbină mai multe domenii - știință, tehnologie, inginerie, artă, matematică.
Elevii trebuie să proiecteze un robot, să-l construiască și să îl programeze
Echipele înscrise în competiție au acces la un program online unde își proiectează 3D un robot, pe care îl realizează ulterior din piese imprimate sau alte piese pe care le dețin echipele din resurse proprii or de la competițiile anterioare.
Elevii din echipe au diferite atribuții, de la programarea robotului, la fundraising sau marketing. Cele trei atribuții obligatorii care trebuie să existe în echipă sunt de proiectare 3D, construcție robot și programare.
Terenul FTC din acest an
„Va fi un an cu multe competiții în toată țara. Tema de anul acesta le permite copiilor să proiecteze roboți foarte interesanți. Abia aștept să-i văd”, afirmă Dana Războiu, fondatoarea Nație prin Educație.
Campionatul Mondial se desfășoară în Houston, SUA
Anul acesta vor fi 32 de competiții tehnice, 4 turnee complexe de Ligă (competiții regionale), iar în final Campionatul Național și participarea echipelor calificate la Campionatul Mondial din Houston.
La cele opt ediții de până acum au participat „peste 13.000 de elevi și peste 2.000 de profesori, mentori și voluntari”, potrivit Flaviei Popa, secretarul general BRD Groupe Société Générale, sponsor principal al competiției în România. „Înseamnă o curriculă îmbogățită, într-un cuvânt înseamnă schimbare de paradigmă în bine”, mai adaugă ea.
Anul trecut, 4 echipe de români au ajuns la competiția internațională din America și una dintre echipe a câștigat Campionatul Mondial.