Adolescenții resimt o presiune puternică pe felul cum arată și se îmbracă din cauza rețelelor sociale. Școala 9 a vorbit cu o profesoară și o elevă de la Școala Gimnazială „Nicolae Bălcescu” din satul Rotărăști, județul Vâlcea, despre cum este distorsionată imaginea de sine în online. Cele două s-au implicat și într-un proiect al organizației World Vision România despre încrederea adolescenților în ideile și trăsăturile lor fizice.
80% dintre adolescenți consideră că rețelele de socializare îi ajută să păstreze legătura cu prietenii, însă o treime dintre ei spun și că se simt copleșiți de conținutul acestor platforme, arată un sondaj al Pew Research Center, think tank din Statele Unite. 31%, de pildă, au impresia că prietenii îi lasă pe dinafară. În plus, se simt presați să publice la rândul lor conținut, ca să primească tot mai multe like-uri și comentarii. Școala 9 a scris în acest an despre impactul social media și asupra adolescenților din România.
„Innovating to zero” (inovează cu zero costuri, trad.), este îndemnul lui Jonas Kjellberg, antreprenor, investitor, profesor la Standford University și Stockholm School of Economics către tinerii români. Într-un interviu pentru Școala 9, acesta a povestit cum a pus acest concept în practică atunci când a creat, alături de alți IT-iști și antreprenori, celebra aplicație Skype, care mai târziu a fost cumpărată de Microsoft cu 8,5 miliarde de dolari.