Proiectele sunt Scena9 - platformă de cultură, Școala9 - platformă de educație, și MindcraftStories - platformă specializată în știință și tehnologie.
În condițiile în care învățământul este, totodată, o restanță și o aspirație a societății românești, Școala 9 încearcă să fie o platformă de conversație națională, pe teme de educație.
Rolurile celor doi parteneri sunt clare, respectând independența, specificul fiecărei instituții și pe cel al profesiilor care participă la acest proiect editorial.
BRD este creator al ideii, fondator al platformei și finanțator. Ringier va manageria proiectul și, prin redacția Libertatea, va crea conținutul și va garanta libertatea editorială pentru toți cei care se vor exprima pe Școala9.ro.
„Am construit platforma Școala9 cu gândul că este nevoie de un spațiu de dezbatere cu idei moderne despre educație în România, un spațiu unde să se întâlnească profesori și elevi, părinți, experți în educație, ONG-uri și jurnaliști. Ne bucurăm că am găsit un partener ca Ringier, care aduce în proiect jurnaliști tineri, dar cu experiență în domeniul educației, alături de care vom continua să dezvoltăm conținut cu impact, noi formate și vom ajunge, sperăm, la o audiență națională. Școala9.ro, alături de Scena9.ro și MindcraftStories.ro, sunt programe de lungă durată pe care le-am gândit să servească unor teme esențiale pentru viitorul societății românești : educație, cultură, știință și tehnologie”, a spus Flavia Popa, Secretarul General al BRD.
„Pentru noi, Ringier, conținutul pentru oameni, pe temele care-i preocupă și servesc interesul public, este rațiunea de a exista. Sperăm că vom reuși să dezvoltăm un proiect oricum admirabil, Școala 9 BRD, într-un moment în care este nevoie de educație înainte de orice altceva”, a spus Mihnea Vasiliu, directorul general al Ringier România.
După câteva săptămâni de colaborare, Școala9 are o audiență lunară de aproximativ 127.000 de cititori unici.
Majoritatea cititorilor Școala9 sunt femei (84%) cu vârste cuprinse între 19 și 44 de ani (80%), în care young millenials au o pondere importantă (29%), un public cu educație superioară (68%).
Potențialul de creștere al publicației este mare, interesul pentru educație, la nivel național, urban fiind de 70%, în special în rândul femeilor, al respondenților între 35 și 44 ani (71%) cu educație superioară (67%) și cu copii (71%).
Datele au fost obținute în urma unui studiu comandat de BRD și derulat în luna septembrie 2020, pe un eșantion reprezentativ la nivel național, în mediul urban.
Foto principală: Pixabay