Să-i faci pe copii să citească în era Tik Tok poate fi o provocare pentru mulți părinți. A fost și pentru Nicoleta Fotău care nu reușea să-l convingă pe fiul ei Antonio să deschidă vreo carte. Asta până când a început să scrie special pentru el. În 2018 i-a dat viață lui Titi, primul erou al vieții de zi cu zi care să-i facă pe copii să se regăsească în cărți. Apoi, inspirată de cei mici, a făcut personaje din „Nu vreau” și „Nu pot”.
Pentru a nu știm câta oară spunem și noi, odată cu alții, că importanța pe care o acordăm ca societate educației – și ne referim la dimensiunea macrosistemică –, școlii, reflectă nivelul nostru de educație și capacitatea de a gândi în perspectivă în folosul comunitar. De această dată, ne gândim la situația complicată și încă încâlcită a educației timpurii, adică a anilor de dinainte de grădiniță (cei pe care generația noastră i-a petrecut la bunici, în cele mai fericite cazuri). Creșa. Un domeniu aflat într-o etapă dinamică acum și cu un statut încă insuficient reglementat legislativ, care permite diverse anomalii.
Sex, gen, opțiuni politice, religie. Toate au devenit subiecte sensibile atunci când au fost abordate în sălile de clasă. Și pandemia de Covid-19 a devenit în ultimul an și jumătate un subiect care are nevoie de tact atunci când este abordat la ore. Din Botoșani, România, până în Michigan, SUA, mai mulți profesori americani au trecut prin anchete după ce au făcut diferite afirmații despre vaccinare sau pandemie la ore.