Categorie

Laborator

Loc pentru experimente, soluții și idei noi. 

EXPERIMENT Am pus boții să rezolve probleme la info, mate și română. „Avem nevoie de oameni care știu să scrie ei singuri sau care știu să folosească AI?”

de George Herlaș

Asta este întrebarea pe care o lansează Letiția Pârcălăbescu, lector de la Universitatea Heidelberg din Germania, specializată pe machine learning. Am analizat alături de ea rezolvările pe care ni le-au dat trei aplicații care se folosesc de inteligența artificială la probleme de matematică, informatică și limba română. Am aflat folosindu-le că dacă vrei ca boții să-ți rezolve tema, nu ai garantată o notă bună, dar abilitățile cu procesul nu sunt de lepădat. Totuși, e bine de știut că „mâna” AI e greu de detectat, chiar și prin aplicații specifice. 

03.10.2023

O profesoară de muzică din Focșani, în cursa pentru cel mai bun profesor din lume

de George Herlaș

O profesoară de muzică din România, Ana-Maria Rusu, a intrat în cursa pentru cel mai bun profesor în Top 50 Global Teacher Prize, competiție internațională organizată de Fundaţia Varkey, axată pe îmbunătățirea standardelor de educație pentru copiii defavorizați. Profesorul câștigător al competiției primește marele premiu de 1 milion de dolari. Nominalizarea Anei-Maria Rusu o clasează printre cei mai buni profesori din lume, la acest concurs participând mii de dascăli din toate țările. 

27.09.2023

Alte articole

if($j > 2) continue; ?>
Clasă

Romanul „Ion”, pus în scenă de studenții de la Teatru, pentru elevii care dau Bac-ul: „Mergem în școli, la orele de română”

de Andreea Archip Foto: Eli Driu

Studenții de la Teatru din București au pus în scenă piesa din programa de bacalaureat „Ion” de Liviu Rebreanu. Tinerii vor să pornească din aprilie într-un turneu prin școli. „Intrăm la o oră de română, deci avem 50 de minute, poate 60 cu tot cu pauză și în aceste 60 de minute trebuie să și jucăm, să primim și feedback”, spune regizorul Tudor Nicorici. Școala 9 a participat la premiera piesei unde au venit și profesori și liceeni în ultimul an ca să-și împrospăteze memoria înainte de examen.

 

03.04.2023
if($j > 2) continue; ?>
Clasă

Studiu. Una din trei țări ale lumii nu a făcut nimic pentru ca elevii să recupereze materia pierdută în pandemie

de Andreea Archip

40% dintre țările Globului au extins anul școlar și au prioritizat anumite materii în pandemie, arată un studiu realizat de cele mai importante organizații mondiale în domeniul educației. De asemenea, 28% dintre țările lumii au anulat examenele de la gimnaziu și 18% pe cele de la nivelul liceului. În același timp, aproape jumătate nu au schimbat cu nimic rutina educațională. 

19.07.2021
if($j > 2) continue; ?>
Utilizăm cookie-uri și alte tehnologii similare necesare funcționării site-ului, analizării performanței, pentru a-ți oferi conținut personalizat după interese și preferințe, precum și pentru activitatea noastră de publicitate online. Detalii despre despre cookie-uri și gestionarea lor in Politica de Cookies
Accept toate cookie-urile