Cătălin Frâncu este fondatorul Dexonline.ro și de doi ani a pus pe picioare platforma civică Dignitas, pe care și-o dorește „o oglindă a minciunilor pe care le-au spus politicienii, a promisiunilor făcute și neîndeplinite, a răzgândirilor”. Un site care să te trimită la vot mai informat. Cătălin a terminat Massachusetts Institute of Technology, cea mai bună universitate din lume în topurile internaționale, apoi a lucrat patru ani la Google, ca în 2009 să decidă să revină acasă și să se dedice proiectelor pe sufletul lui. Astăzi nu mai folosește nicio rețea de socializare. Într-un interviu pentru Școala 9, Cătălin Frâncu vorbește despre puterea tehnologiei, cum ne modelează ea gândirea și cum putem să ne păzim de asta. Inginerul software face și o analiză a predării științelor exacte și povestește deschis despre călătoria sa de la creștin practicant la ateu.
Luna aceasta s-a lansat HartaEdu, o platformă online prin care oricine poate atrage atenția asupra urgențelor și diverselor nevoi ale școlilor din toată țară. Lipsa conexiunii la internet, a toaletelor și a laboratoarelor sunt doar câteva exemple. Organizația Narada verifică alerta, după care anunță comunitatea locală, ca să se implice în găsirea soluțiilor. Deja sunt indexate pe hartă 18.000 de instituții publice de învățământ și 191 de alerte, dintre care 19 s-au rezolvat.
Lumea este într-o continuă schimbare, dar unele lucruri nu sunt înghițite de veacuri. Activista Antonia Pup arată cum din cele mai vechi timpuri oamenii s-au întrebat ce ar fi bine să învețe elevii la școală. De pildă, planul-cadru medieval era alcătuit din șapte discipline, grupate în trivium (gramatică, retorică, logică) și quadrivium (geometrie, aritmetică, muzică și astronomie). Astăzi avem aceleași dileme și poate nu ar strica să ne uităm la modelele trecutului pentru inspirație.