Alte articole

Laborator

Cum scăpăm de narațiunea „băieții nu plâng”. Un nou studiu arată că și ei trebuie învățați să-și exprime sentimentele

de Alexandra Șerban

Educatorii trebuie să îi încurajeze pe băieți – copii sau adolescenți – să își exprime vulnerabilitățile și să scape de prejudecăți. Violența nu face parte din identitatea masculină, subliniază cercetătorii, deși această idee a rămas înrădăcinată în viziunea multor tineri. Rezolvarea conflictelor prin violență sau dezvoltarea unei imagini de „dur” nu ar trebui să mai facă parte din educația băieților. 

11.11.2022
Laborator

Bullying: lanțul violenței

de Elena Văduva, ilustrații de Oana Barbonie

De la explicațiile unui bully și până la ce măsuri iau autoritățile, iată modurile în care am explorat până acum problema bullyingului în școlile din România. 

30.11.2018
Cancelarie

Editorial. Dincolo de „fă rai din ce ai”. Calitatea unui sistem educațional nu poate fi mai bună decât calitatea profesorilor săi

de Mirela Ștețco

Nesfârșitele dezbateri pe tema direcțiilor de reformă ce ar trebui susținute de noile legi ale educației au avut și câteva rezultate notabile: o înțelegere mai profundă a dezechilibrelor sistemice, o definire mai evidentă a intereselor divergente care blochează de ani de zile restartarea sistemului, o implicare sporită a societății civile și a mediului de afaceri în generarea de soluții strategice funcționale pentru educație. Iată experiența noastră cu profesorii pe care îi susținem în comunitățile dezavantajate. 

15.03.2023