18 ani, elevă la Colegiul Național Bilingv „George Coșbuc” din București. Îi place să observe, să asculte și să spună povești. Documentează și developează film la isopatrusute.
Elevii de clasa a noua primesc bursă abia din semestrul al doilea. Asta chiar dacă mediile din clasa a opta ar putea să le aducă recompensa pentru notele bune. O elevă din Otopeni, Ilfov, crede că legea discriminează și ajutată de părinți a trimis petiții la toate instituțiile care ar putea să miște lucrurile. Legea spune că elevii de la început de ciclu, dintr-a cincea și a noua, nu primesc burse din primul semestru. Activiștii de la Societatea Academică din România spun că un drept rămâne un drept indiferent de localitatea unde înveți și cer o soluționare.
Liderii de sindicat au anunțat că vor continua greva și luni, 12 iunie, refuzând oferta guvernanților: o primă tranșă de mărire salarială de 45%, de anul viitor, și vouchere anuale de 1.500 de lei. Anterior, prima tranșă de creșteri ar fi trebuit să fie de 40% în primul an de la adoptarea legii salarizării unitare și în următorii ani câte 30%. Oferta premierului Nicolae Ciucă a venit în timpul celui de-al treilea protest de stradă de la declanșarea grevei generale, organizat vineri, 9 iunie, care a adunat în fața Palatului Victoria zeci de mii de cadre didactice din toată țara. Profesorii vor intra astfel în a patra săptămână de grevă. Cel mai lung protest al profesorilor a avut loc în ianuarie 2000, când aceștia nu au mai intrat la cursuri pentru cinci săptămâni.
Procurorii și polițiștii de la Crimă Organizată au făcut, la începutul săptămânii, 23 de percheziții la domiciliu, în dosarul „droguri în licee”, cum e cunoscut deja în spațiul public. Colegiul Național „I.L. Caragiale” și Liceul „Jean Monnet” se numără printre instituțiile preuniversitare etichetate „de fițe” din București unde s-ar fi vândut droguri precum cocaina și canabis (popular, iarbă). I-am întrebat pe reprezentanții elevilor de la aceste licee dacă au auzit până acum că ai lor colegi cumpără droguri în școală. Ei spun că știau că elevii, în general, se droghează, însă nu în liceul lor. Și nu-și amintesc clar cum și când s-au desfășurat activitățile de prevenție din aceste instituții.