Alte articole

Laborator

De ce studiile de gen sunt utile în școală. Robert Franken, un bărbat feminist: „Nu mai reparați femeile, reparați sistemul!”

de Andreea Archip. Foto: Martina Goyert

Robert Franken este un bărbat „heterosexual, cisgender ( n.r. persoană a cărei identitate de gen coincide cu genul atribuit la naştere), are o vârstă de mijloc, alb, educat, cu familie”. Adică un privilegiat. Și tocmai din postura de privilegiat critică sistemul nedrept care l-a avantajat să ajungă cine este astăzi: antreprenor în IT, consultat digital, speaker. Adică un bărbat de succes. El și activistul danez Henrik Marstal au înființat platforma Male Feminist Europe, cu dorința de a uni bărbații feminiști din Europa, pentru egalitatea de gen.

24.10.2020
Laborator

PĂRINTE SCRIITOR, COPIL CITITOR | Nu reușim chiar în fiecare zi să citim așa cum ne propunem

de Ioana Bradea

Regula este cât se poate de simplă. Și nu se discută. Se execută de-a dreptul. Așa cum ne spălăm pe dinți și ne pregătim micul dejun, așa cum ne spălăm mâinile când le întoarcem murdare de-afară – la fel avem de citit în fiecare zi. Cine are sub 10 ani – o jumătate de oră. Cine are peste 10 ani – o oră. Nu e imposibil. Nu poate fi  mai complicat decât o tură pe Fortnite, Minecraft sau Geometry Dash...

11.08.2020
Clasă

Editorial. De ce plec să studiez afară după 4 ani de luptă pentru dreptul elevilor români la o școală mai bună acasă

de Ariana Dudună

Peste jumătate din copiii din România contemplă ideea de a-și construi viitorul în străinătate, din cauza lipsei de oportunități educaționale și a neîncrederii sau nemulțumirii față de condițiile de viață din România. Această statistică ar trebui să ne cutremure pe toți: de la „simpli” cetățeni, până la guvernanți. Din păcate însă, am ajuns să mă număr și eu printre ei.

12.04.2024