Jurnalist specializat pe educație. A început să lucreze în redacția România libera în anii 2000. A fost apoi în redacțiile de la Adevărul, DIGI 24, HotNews.ro, unde a acoperit în principal subiectele legate de învățământul din România.
Mi-ar fi plăcut ca în liceu să-mi fie dirigintă profa de franceză. Pentru că era un om foarte deschis în raport cu ceilalți profesori pe care îi aveam, pentru că în orele ei, dincolo de franceză, ne spunea tot felul de lucruri despre viață. Pentru că la serenada de la finalul liceului, când am fost la ea acasă, ne-a spus ceva ce mi s-a întipărit în minte: „Să știți că în viață, indiferent de câți prieteni ai, de cât e de iubitoare familia ta și de cât de mult o iubești tu, fundamental, ești tot singur!”
Are școala românească nevoie să introducă în materii tematica egalității de gen? Da, răspund categoric Irina Ilisei și Alexandra Columban, două dintre autoarele manualului pentru profesori „Egalitatea de Gen: Predarea și Integrarea în Învățământul Preuniversitar”. Într-un interviu pentru Școala 9, acestea explică de ce cadrele didactice trebuie să-și adapteze stilul de predare astfel încât să le vorbească elevilor despre echitate, stereotipuri, discriminare și bullying în același timp în care le predau despre romane, lecții de istorie sau teoreme matematice.
Ca să le ofere răspunsuri și o nouă resursă părinților care ajung în cabinetul ei, psihologul Cristina Buja a scris cartea „Fram și Bumbic, cel cu două case”. Este o poveste pentru copii cu care aceștia se pot identifica, dar și un ghid pentru părinții aflați în situația de-a le explica celor mici de ce se despart. Psihologul spune, într-un interviu pentru Școala 9, de ce e important ca părinții să stabilească împreună un program echilibrat pentru copil și să-l anunțe că dinamica familiei se va schimba. Amintește, de asemenea, că cei doi trebuie să se abțină de la a atrage copilul de partea lor, pentru că astfel îi fac mai mult rău.