profesoară universitară Purdue University

Cătălina Florescu

Cătălina Florina Florescu s-a născut de mucenici pe 9 martie, într-o zi de duminică. Este din Dobrogea, absolventă a Facultății de Litere (secția română-engleza-americană) din cadrul Universității București. A plecat din țară la 23 de ani și are un masterat și doctorat obținute în SUA la Purdue University. Specializarea ei de la doctorat, literatură comparată cu accent pe medicina umanistă, a venit în urma unei pierderi în adolescență. A petrecut deja un sfert de secol într-o altă țară și a scris alternativ în română și engleză pentru a-și menține dualitatea identității. Are un singur copil, un băiat care acum este student. Visează să poată face ca munca ei de cercetare și cărțile sale să îi inspire și pe alții să își descopere & continue pasiunile. Crede intens în vox populi & drepturile celor defavorizați. Motto-ul ei este “Gnothi seauton”, celebra inscripție de la Tempul lui Apollo. Știe trăit că doar atunci când îți cunoști atuurile și slăbiciunile deopotrivă, știi deja cum să te prezinți lumii și aperi la nevoie, cu resurse sigure, nu imaginate. Predă la Pace University & Stevens Institute of Technology. Mai multe puteți afla aici: http://www.catalinaflorescu.com/

Editorial. „Normal” este un cuvânt toxic. Sau despre dizabilitățile noastre, la școală și în viață

de Cătălina Florescu

În 1999 Liane Holliday Willey publica Pretending to Be Normal, o carte inspirată din propria experiență cu sindromul Asperger care face parte din multele manifestări ale autismului. Autoarea a scris cartea reflectând la copilăria ei, la felurile aparte de a reacționa, la „ciudățeniile”, idiosincraziile ei, dar și pentru a face loc unui dialog care pe vremea copilăriei ei nu exista. Autoarea se duce mult mai mult în timp, la sfârșitul anilor ’70 și întreaga decadă a anilor ’80 atunci când în Statele Unite unui copil ca ea, cu rezultate excepționale, bizareriile din comportament, stângăciile sociale erau mai puțin percepute ca fiind un semn al unei boli. 

20.02.2024

Alte articole

Laborator

Șase elevi din Cluj au creat un dispozitiv pentru nevăzători, care „simte” pericolele din jur

de Reli Croitor

Șase elevi din Cluj au creat Palmsy, un dispozitiv pentru nevăzători menit să îi ajute pe aceștia când vine vorba de orientare şi citirea textului care nu este afişat în Braille. Ei au câștigat premiul I la un concurs organizat anul trecut de Academia „Descoperă-ți Pasiunea în IT (DpIT)” la care au participat 120 de liceeni. Într-un interviu pentru Școala 9, elevii au explicat atât procesul prin care au creat dispozitivul, cât și cum văd ei adaptarea comunităților la nevoile persoanelor cu dizabilități. 

01.03.2024
Laborator

EDUCAȚIA ÎN LUME. Elevii din SUA fac școală în clase fără acoperiș. Egiptul vrea să construiască 52 de universități până în 2032

de Florinela Iosip. Foto: Shutterstock

Pandemia de COVID - 19 provoacă îngrijorări la nivelul întregii planete, din cauză că numărul de șomeri sub 25 de ani este în creștere. În SUA, tot mai multe școli organizează cursurile în parcuri sau în parcări ca să protejeze copiii de riscurile infectării cu virusul SARS-CoV-2. Germania, Austria și Canada vin în sprijinul familiilor cu copii mici. În Jaisalmer, unul dintre cele mai sărace orașe din India, va fi construită prima școală de fete, iar Egipt vrea să construiască 52 de universități până în 2032.

14.11.2020
Clasă

Pelé al voleiului s-a antrenat cu copiii români: „Am stat 7 ani într-un orfelinat. Sportul mi-a schimbat viața”

de Valentin Șchiopu Foto: Raul Stef

 Jose Francisco Filho a fost un star al voleiului brazilian în anii ’80. Atacurile sale de la fileu i-au adus supranumele de Pelé do Vôlei (Pelé al voleiului). Invitat de Cristina Pîrv în România, brazilianul a condus câteva antrenamente la academia pe care cea mai titrată voleibalistă română din istorie a deschis-o la Cluj și la Turda. Ajuns la 64 de ani, Filho a povestit pentru cititorii Școala 9 cum „un copil sărac care făcea foamea a ajuns să joace la cel mai înalt nivel”.

19.01.2023