
Cătălina Florina Florescu s-a născut de mucenici pe 9 martie, într-o zi de duminică. Este din Dobrogea, absolventă a Facultății de Litere (secția română-engleza-americană) din cadrul Universității București. A plecat din țară la 23 de ani și are un masterat și doctorat obținute în SUA la Purdue University. Specializarea ei de la doctorat, literatură comparată cu accent pe medicina umanistă, a venit în urma unei pierderi în adolescență. A petrecut deja un sfert de secol într-o altă țară și a scris alternativ în română și engleză pentru a-și menține dualitatea identității. Are un singur copil, un băiat care acum este student. Visează să poată face ca munca ei de cercetare și cărțile sale să îi inspire și pe alții să își descopere & continue pasiunile. Crede intens în vox populi & drepturile celor defavorizați. Motto-ul ei este “Gnothi seauton”, celebra inscripție de la Tempul lui Apollo. Știe trăit că doar atunci când îți cunoști atuurile și slăbiciunile deopotrivă, știi deja cum să te prezinți lumii și aperi la nevoie, cu resurse sigure, nu imaginate. Predă la Pace University & Stevens Institute of Technology. Mai multe puteți afla aici: http://www.catalinaflorescu.com/

543 de milioane de euro primim de la Uniunea Europeană să rezolvăm problema abandonului școlar, prin intermediul Planului Național de Redresare și Reziliență. Cum îi vom cheltui? Programul de educație remedială din 2021 a însemnat 30 de milioane de euro pentru niște cursuri care nu au reușit nici să-i scape de repetenție sau corigență pe mulți dintre elevii participanți. În unele județe, mulți copii din grupul-țintă nici nu le-au frecventat. Dar oamenii au fost plătți. Coordonatorii județeni, de pildă, aleși din rândul inspectorilor, au primit sume peste 23.000 de lei pentru patru luni de activitate. Cât un profesor debutant în zece luni.
Mai puțin de 1% din totalul profesorilor din România înregistrează abateri disciplinare în fiecare an. În ultimii doi ani, au fost 392 de anchete printre cei 173.000 de profesori din țară, potrivit datelor Ministerul Educației. Școala 9 a urmărit mai multe cazuri: cadre didactice care și-au agresat sexual, fizic sau emoțional elevii și care au revenit la catedră, în alte clase sau școli.
Articol susținut de TikTok. 65% dintre elevii de astăzi vor avea joburi care nu există încă. Într-o piață a muncii alertă care cere competențe tot mai complexe, pentru ce trebuie pregătiți astăzi elevii și studenții? Am discutat despre joburile viitorului cu Łukasz Gabler, Public Policy and Government Relations Manager CEE la TikTok și cu Silvia Bogdan, președinta Școlii de Valori, organizatori ai proiectului Future Jobs Cup.