Alte articole

Clasă

„Domn’ profesor, o să folosească Putin arma nucleară?” Întrebările elevilor români pentru profesorii lor de istorie

de Adelina Mărăcine

Neputință. Frustrare. Solidaritate. E ceea ce simt elevii români în legătură cu războiul de la granițele României. Dar pe lângă temeri, copiii au și multe curiozități. Profesorii de istorie Marcel Bartic, Gabriela Obodariu, Laurențiu Frunză și Dan Solcan povestesc, într-o discuție cu Școala 9, ce întrebări le pun elevii la orele de istorie și ce îngrijorări au.  

23.03.2022
Clasă

Profesori ucraineni din Sighet, cu familia rămasă într-un oraș bombardat: „Tata e trecut prin polonezi, sovietici, Covid. Acum au venit rușii”

de Adelina Mărăcine și Răzvan Luțac. Foto: Vlad Chirea

Oksana și Marian Ferțadi, profesori la Liceul Ucrainean „Taras Șevcenko” din Sighet, povestesc, printre lacrimi cum fratele nu vrea să-și lase orașul și e pregătit să lupte. Ambii sunt ucraineni, ea e chiar din Ivano-Frankivsk, el etnic din Maramureș. Deși predau informatică și matematică, de o săptămână fac cu elevii la școală doar istorie. „Le-am vorbit despre formarea statului ucrainean, despre NATO și UE. Nu știu aceste lucruri, iar dacă nu le spunem noi, vor veni alții să le spună cum stă treaba.”

27.02.2022
Laborator

Studiu UNESCO. În doar jumătate dintre țările lumii se predă despre schimbările climatice în școală

de Ionuț Fantaziu

Sistemele educaționale nu abordează gravitatea crizei climatice în programele școlare și profesorii nu sunt pregătiți să le abordeze la ore, avertizează UNESCO, principala agenție care se ocupă de educație în cadrul Organizației Națiunilor Unite. Mesajul a fost transmis înainte de prima reuniune comună a miniștrilor mediului și educației în cadrul summit-ului pentru climă COP26, de la Glasgow.  

03.11.2021