reporter

George Herlaș

George Herlaș este student la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București și s-a alăturat echipei Școala 9 pentru că spune „da" oricărei provocări. Prin jurnalism, vede o misiune de a aduce valoare cititorilor și întregii comunități.

„Un liceu tehnologic nu ar trebui să fie privit ca un eșec, ci ca o oportunitate”. Filmul „Ce ai făcut la școală?”, despre stigma față de școlile profesionale

de George Herlaș

Numărul elevilor care au absolvit anul trecut învățământul profesional este de aproape cinci ori mai mic față de numărul celor care au absolvit învățământul liceal (filiera teoretică, tehnologică, vocațională), potrivit Institutului Național de Statistică. Totuși, locurile la învățământul profesional rămân neocupate an de an. De ce fug elevii de aceste școli? Câteva dintre motive au fost prezentate în filmul „Ce ai făcut la școală?”, realizat de Asociația Go Ahead. Școala 9 a fost prezentă la film și la conferința unde au fost puși față în față elevi de la licee tehnologice cu profesorii lor și unde regizorul Tedy Necula le-a spus elevilor din sală „filmul acesta e despre voi”.

 

 

04.04.2024

Alte articole

if($j > 2) continue; ?>
Laborator

La ce facultate te duci? Cinci elevi vorbesc despre cum s-au decis ei, după ce au făcut practică la companii. „Una e să citești, alta e să fii acolo”

de Medeea Stan

La ce facultate dai? Întrebarea asta o primesc elevii în ultimul an de liceu de la părinți, profesori, dar și prieteni. Ca să ia decizia potrivită, 40 de adolescenți din București s-au înscris într-un program de consiliere în carieră realizat de Fundația pentru Educație și Vocație. Au parcurs un test vocațional, au trecut prin consiliere educațională și psihologică, după care au făcut internshipuri la firme din diferite domenii. Școala 9 a vorbit cu cinci dintre cei care au testat profesiile la care visau. 

18.04.2022
if($j > 2) continue; ?>
Laborator

Viața după Gașca Zurli. Actrița Vero Căliman merge mai departe și duce teatrul copiilor de la sat

de Ema Tănase

Din 36 de ani de viață, a fost copil vreo 28. Întâi ca ea însăși, Vero, copilul din Roman, Neamț, și apoi de la 22 de ani, jucând rolul „fetița Zurli”. În urmă cu două luni a decis să plece din cunoscuta trupă de teatru și s-o redescopere pe Vero omul mare. Ca o ironie, acum pune în scenă, pentru proiectul „Teatrul la sat” pe care îl dezvoltă, piesa „Peter Pan”. 

14.05.2024
if($j > 2) continue; ?>
Clasă

Oboseala elevilor, explicată de un psiholog. „Un program încărcat poate duce la modificări comportamentale”

de Bianca Vasile

Triști, stresați, obosiți. După doi ani de pandemie, elevii români simt că au o mai mare nevoie de înțelegere din partea profesorilor. Nu doar programul de la școală îi epuizează pe copii și adolescenți, mulți se implică și în activități de voluntariat, în proiecte sau au hobby-uri cronofage, astfel că sunt în priză și 10-12 ore pe zi. Școala 9 a vorbit cu psihoterapeuta Madeleine Negoiță despre cum poate un program bine structurat să îi ajute pe elevi. 

22.04.2022
Utilizăm cookie-uri și alte tehnologii similare necesare funcționării site-ului, analizării performanței, pentru a-ți oferi conținut personalizat după interese și preferințe, precum și pentru activitatea noastră de publicitate online. Detalii despre despre cookie-uri și gestionarea lor in Politica de Cookies
Accept toate cookie-urile