
Este jurnalist de mai bine de 16 ani. În tot acest timp a făcut televiziune, fiind director de știri la postul public de TV din Republica Moldova, moderator de dezbateri, prezentator de știri. A fost coordonator cu atribuții de director la direcția știri și la TVR Moldova. A semnat documentare, investigații jurnalistice, dar și corespondențe pentru presa de la București. Pe lângă tv, face radio și online.

Ce faci când ai la clasa a V-a un elev care nu înțelege materia de acest nivel? Cum îl recuperezi pe acel copil? Mai important, cum previi asta? Maria Kovacs, specialistă în literație și gândire critică și co-fondatoarea Asociației Toți Copiii Citesc, a lucrat cu copiii ale căror mâini nu au ținut niciodată o carte, copii pe care i-a învățat efectiv să dea pagina și să asocieze sunetele vocalelor cu literele de pe hârtie.
Ministrul Educației din Republica Moldova, Igor Șarov, a explicat demersurile pe care le-a făcut ca să țină cât mai mult școlile deschise pe timp de pandemie și să-i pregătească pe profesori să predea online.
Republica Moldova a început anul școlar cu toate școlile deschise și au încheiat primul semestru, pe 25 octombrie, cu doar 19 școli în carantină, din 1240. Adică sub 2%. Prin comparație, în această săptămână, în România, numărul școlilor în care se predă online și în sistemul hibrid este mai mare decât al celor în care se învață față în față.
Manuela Prajea a predat matematica 28 de ani în orașul natal, Drobeta-Turnu Severin, iar din 2018 este profesoară la licee din Charlotte, în Carolina de Nord. Avea 51 de ani când și-a făcut bagajele și a zburat spre Statele Unite, unde a învățat să-și dea mai departe cunoștințele prin „strategii din secolul XXI”. În România și-a folosit intuiția și orele din afara programului de lucru ca să-i apropie pe elevi de o materie de care se tem, dar și ca să-i pregătească pe olimpici. Profesoara a fost nominalizată la un prestigios premiu internațional, Global Teacher Prize 2016, pentru activitatea din România.