Tinerii de la vot, ora de dirigenție și părinții care cer schimbare

Tinerii de la vot, ora de dirigenție și părinții care cer schimbare

În fiecare după-amiază de vineri, un reporter Școala9 scrie despre cele mai importante informații cu care rămânem din știrile săptămânii în educație.

31.05.2019

de Anca Iosif, ilustrație de Școala9

Prezența tinerilor la europarlamentare


Alegerile europarlamentare s-au bucurat de unele dintre cele mai mari prezențe a tinerilor din istoria alegerilor în România. 720.000 dintre cei cu vârste între 18-24 au ajuns la urne pe 26 mai, conform Biroului Electoral Central. Euractiv vine în întâmpinare și cu o ilustrație a profilului votantului, în funcție de opțiunea politică. Potrivit unui studiu al IRES, votanții Alianței 2020 USR PLUS sunt preponderent tineri din marile orașe. Astfel, jumătate dintre cei care au votat Alianța 2020 au sub 35 de ani și doar 20% au peste 51 de ani.

 


Înlocuirea orei de dirigenție


Programul „Educaţia ne uneşte”, elaborat de ministerul Educaţiei, propune ca ora de dirigenţie să fie înlocuită cu ora de consiliere profesională, care ar trebui coordonată de o persoană calificată în acest sens. Accentul la oră ar trebui pus pe abilităţile și competențele elevilor în diferite domenii, iar schimbarea ar urma să fie pusă în practică încă din gimnaziu, pentru elevii claselor VII-IX. Rămâne însă realitatea numărului mare de copii care-i revin unui consilier școlar, proporția ajungând în unele școli și la unul la 1300 de elevi. Dar chiar și maximum prevăzut de lege, unul la 800, e copleșitor, deci rămâne întrebarea despre numărul specialiștilor, va crește sau nu?

 


Părinții cer schimbare


Membrii grupul de pe facebook Părinții cer schimbare au lansat o petiție numită „Demisia, Ecaterina Andronescu”, potrivit educatieprivata.ro. Părinții au pus pe hârtie cele mai importante propuneri de modificare a legislației din educație lansate de Andronescu și urmate de răzgândiri (părinții vorbesc doar despre al patrulea mandat al ministrului). „Ceea ce s-a întâmplat în ultimele luni este doar un haos uriaș, un semn de lipsă totală de cunoaștere a situației concrete din sistem și de profesionalism la nivel de politici publice”, scriu părinții. „Sistemul nostru de învăţământ a suferit deja prea multe modificări făcute la întâmplare şi rezultatele se văd. Milioane de elevi, profesori şi părinţi sunt bulversaţi. Avem nevoie, în primul rând, de stabilitate şi de predictibilitate – condiţii esenţiale pentru crearea unui mediu propice învăţării în şcolile noastre. Abia apoi dorim să se ia măsuri noi, gândite de către profesionişti, pe baza unor studii şi analize serioase, nu pe aprobările de formă.”
Petiția completă o găsiți aici.

 


Matematica aproape de intuiție


Profesorul Radu Gologan, care pregătește lotul național al olimpicilor de matematică, a scris pe Facebook un post în care cere Ministerului Educației să revină la predarea matematicii „cât mai aproape de intuiție”.
„Experiența ne spune că rolul primordial al matematicii școlare este de a dezvolta gândirea logică prin crearea de secvențe de judecată ce să poată analiză probleme legate de viață, nu neapărat cu conținut matematic. Competență fundamentală a omului viitorului va fi posibiliatetea de a învață noțiuni, rezultate și meserii noi, rapid și corect, iar pentru această e nevoie de gândire aplicată”, scris Gologan.

Mesajul întreg este pe pagina profesorului.

Anca Iosif

Reporter

Curioasă de cărări. Cele pe care le aleg liceenii, cele de prin munți.

Școala9

Redacția

Redacția Școala9

CUVINTE-CHEIE

știri Școala9-explică