
„Profesori de Școala 9” este o rubrică bilunară scrisă de Monica Halaszi și Horia Corcheș.
Monica Halaszi lucrează în domeniul educației de 30 de ani. Predă limba și literatura română, este autoarea unor programe și manuale școlare, formator național și inițiatoarea concursului „Lectura ca abilitate de viață”. A publicat articole pe teme de educație în Dilema veche și în Tribuna învățământului. Și-ar dori ca școala românească să se recredibilizeze, iar vocea profilor să conteze cu adevărat. Nu crede că i s-ar fi potrivit o altă profesie, urăște când i se spune că este dascăl și și-ar dori să călătorească mai mult. Și fiindcă îi place să analizeze diverse aspecte din domeniul educației, s-a decis să scrie despre ele.
Horia Corcheș este prof de română. A fost prof și la țară, și la tehnologice, și la colegii de top. Este autorul romanului pentru copii „Istoria lui Răzvan”, al romanului „Partaj”, dar și al altor proze scurte sau poezii. Scrie săptămânal în revista Dilema veche. Ca profesor, îi place să transforme predarea clasică a limbii și literaturii române într-una mai prietenoasă. A scris manuale școlare, diverse auxiliare didactice, este membru în varii comitete și comiții, dar îi place, în egală măsură (cel puțin...) să se dea cu bicicleta, să meargă la sală, să stea la soare pe plajă sau să citească în balcon.

15% din numărul total al cadrelor didactice din România s-au înscris la un curs intensiv de predare online bazat pe instrumente Google. Doar 9,6% dintre profesorii înscriși la „Profesor în Online” considerau că au un nivel avansat al competențelor digitale. 95,6% au spus că vor folosi abilitățile învățate și după trecerea acestei crize.
Sute de tineri din toată țara s-au întâlnit la final de octombrie în Vaslui și s-au întrebat „Încotro?”
Campanie susținută de BRD Groupe Société Générale. Alina Androne (30 de ani) este medic și „mamă de copii deștepți” care au forțat-o să găsească o soluție pentru a face activitățile zilnice distractive și nu un teren de luptă. Așa s-a născut Rutinel, un calendar interactiv al rutinei pentru copiii între 3 și 5 ani, care deja a ajuns în casele a 300 de familii. „Când nu-i crești cu frică, cum îi faci totuși să te asculte?”, s-a întrebat mama. Iar soluția ei a câștigat premiul cel mare la acceleratorul „Innovators for children”, care susține start-up-urile ce contribuie, prin inovația lor, la bunăstarea copiilor și adolescenților.