reporter

Alexandra Șerban

Este jurnalistă din 2014. A crescut cu vorba lui George Costanza: „I like to get the daily news”.

Suedia vrea să reducă timpul petrecut de elevi pe tablete în școli. Ce argumente aduc experții

de Alexandra Șerban

Discuțiile de reformă ale guvernului suedez vin în urma unei creșteri a procentului copiilor care au dificultăți de lectură, pe care ministerul a catalogat-o „o criză a cititului”, scrie publicația Brussels Signal. Elevii suedezi folosesc în mod obișnuit tabletele digitale la cursuri, de peste zece ani. Însă, guvernul conservator al lui Ulf Kristersson dorește acum ca școlile să readucă în școli și metodele tradiționale de predare. 

29.08.2023

Alte articole

Laborator

Despre note și alți demoni

de Carmen Proteasa

Când nu e clar ce înseamnă notele, putem să ne lămurim cât știe un elev? 

11.02.2019
Laborator

Cercetătoare româncă la Agenția Spațială Europeană: „Dacă vrem să călătorim în spațiu, ca în Star Trek, avem nevoie de mai mulți cercetători”

de Andreea Archip

Ne putem urmări în timp real traseul pe telefon când călătorim cu Uber sau Bolt, datorită datelor furnizate de sateliți. Predicțiile meteo au devenit mai precise tot datorită datelor adunate din spațiu. Putem să vedem exact cum arată o stradă din orice colț al lumii, tot pentru că un satelit a pozat-o. Să facă tot mai accesibile aceste informații este parte din munca cercetătoarei Anca Anghelea la Agenția Spațială Europeană (ESA). Într-un interviu exclusiv pentru Școala 9, aceasta povestește despre profesorii ei care au împins-o spre știință și încurajarea femeilor să aleagă cariere tehnice. Ca cercetătoare la una dintre cele mai prestigioase instituții din lume, Anca a vorbit și despre cum se simte când politicienii români își obțin titlurile de doctor plagiind munca altora. 

14.11.2022
REZOLVAT

SOLUTION BOX Clasele separate, unele cu copii de doctori și altele cu copii de muncitori, trebuie să dispară din școli

de George Herlaș

Copiii trebuie să se simtă acceptați în sala de clasă. Asta nu se întâmplă când sunt segregați pe diferite criterii. Se întâmplă asta la clasa pregătitoare, dar și mai târziu, când se formează clasele a cincea, apoi la liceu când e stabilită componența claselor paralele. UNICEF lucrează împreună cu Ministerul Educației la o strategie care să combată segregarea de orice tip iar Luminița Costache, specialistă în educație, explică cum ajută școlile incluzive și de asemenea, oferă și un model de școală a părinților. Citiți mai jos ideile acesteia despre ce funcționează, în SOLUTION BOX de la REZOLVAT. 

10.07.2024